คือ เรื่องมีอยู่ว่า...
ผมขายปลาไปอเมริกาได้ 100 USD. รวมค่าขนส่งจากประเทศไทยแล้ว
แต่มันมีปัญหาตรงที่ว่า ลูกค้าไม่รู้ว่าต้องจ่ายค่าขนส่งภายในประเทศให้กับ Transhipper ของผมในอเมริการอีกทีนึง
ทั้งๆที่ในบล็อกของผมได้อธิบายวิธีการรับปลา ไว้เรียบร้อย ละเอียดยิบ แต่ว่าเค้าไม่ได้อ่านให้ดีก่อน
ผมเองก็คิดว่าเค้าเข้าใจวิธีการรับปลา รวมถึงค่าขนส่งเป็นอย่างดีแล้ว
เลยส่งปลาไปให้เค้า ปลาไปถึง transhipper ของผมที่อเมริกาเรียบร้อย ไม่มีปัญหา
แต่เค้าไม่อยากจ่ายตังค์ค่าขนส่งภายในประเทศ เลยแจ้ง Paypal ริบเงินผมไปหมดเลย

นี่คือเมล์ที่ Paypal ส่งมาให้ผมนะครับ
Hello XXXXXXX,
thai xiong has opened a dispute over the payment made to you on 6 . . 2010
indicating that they never received the item.
-----------------------------------
Transaction Details
-----------------------------------
Buyer's name: thai xiong
Buyer's email:
[email protected]Transaction ID: 3Y516879303345212
Transaction date: 6 . . 2010
Transaction amount: $100.00 USD
Your transaction ID: 39A470455N425230M
Case number: PP-899-324-474
Your Transaction ID:39A470455N425230M
Buyer's Transaction ID:3Y516879303345212
Disputed Amount: -$100.00 USD- The disputed amount has been temporarily
deducted from your account until the dispute is resolved.
By opening this dispute, thai xiong is asking for your help to resolve this
issue. This is your best opportunity to resolve this problem before the
buyer escalates it to a PayPal claim or files a chargeback with their card
issuer.
-----------------------------------
What To Do Next
-----------------------------------
Most of the time, disputes can be resolved quickly and amicably by
communicating with the buyer in the Resolution Center. There, you'll be
able to review the dispute details, post messages back and forth with the
buyer, or ask PayPal to decide the case by escalating this dispute to a
claim.
To learn more about PayPal's dispute resolution process, log in to your
account and click the Tutorials link on the Resolution Center tab.
-----------------------------------
Time frame
-----------------------------------
thai xiong can escalate this dispute to a PayPal claim at any time until 7
. . 2010. On that date, this dispute will automatically close.
We encourage you to respond to the buyer as soon as possible. A buyer who
feels that you are working with them to resolve a problem is less likely to
escalate a dispute to a claim.
Thank you,
PayPal
Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you
will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account
and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.
ผมต้องทำไงดีครับ
หรือว่าเคสนี้ผมผิดหว่า

บอกลูกค้าไปแล้วว่าเดี๋ยวคืนเงินให้ครึ่งนึง เพราะผมเองก็เสียทั้งค่าปลาและค่าส่งจากเมืองไทยไปหลายบาทอยู่ มันก็ไม่ยอม จะเอาคืนหมด
อย่างเดียว
กลุ้มเลยครับกลุ้ม กลัวบัญชี Paypal ของผมจะโดนปิดด้วย เพราะเดี๋ยว Paypal หาว่าผมโกง
ผมควรจะแจ้ง Paypal ยังไงดีครับพี่น้อง
วานผู้รู้ช่วยตอบผมทีเถอะ เครียดมากเลยตอนนี้