วันนี้ ดึกๆ ลองเข้ามาเช็คเมลล์ผมเจออีเมลล์ว่า account ถูก lock เนื้อหาดังนี้
****************************
Dear Customer
This e-mail is the notification of recent innovations taken by PayPal to detect inactive customers and non-functioning mailboxes.
The inactive customers are subject to restriction and removal in the next 3 months.
Please confirm your email address and and Credit Card info number by logging in to your PayPal account using the form below:
Your Address Information - You may only enter English characters during Sign Up. This does NOT include characters with accents. Please enter your name and address as they are listed for your credit card or bank account. Your primary currency is the currency in which you are expecting to send and receive the majority of your payments.
E-Mail #
Re-Enter E-Mail #
Password #
Re-Enter Password #
Full Name #
SSN( or your country Social Number ) #
Full Address ( Country, City, Address )#
State ( or province ) #
Zip #
Credit Card #
Exp.Date(mm/yy) #:
/
Last 3 digits on Signature Panel
ATM PIN
(Bank verification) #:
Re-enter ATM PIN:
Account Information
Bank Name:
Routing #:
Checking or Saving account #:
*****************************
ตอนแรกเกือบจะกรอกรายละเอียดลงไปแล้ว เนื่องจากช่วงหลังไม่ค่อยได้ใช้ paypal เลย คิดว่าอาจจะจริงหรือเปล่าที่ account ถูก lock แต่ก็เอะใจว่า
ตรงแบบฟอร์มที่ให้กรอก นี่แหละครับ ว่าทำไมต้องให้กรอก PIN ด้วย หรือ ข้อมูล credit card ก็เหมือนกัน
พอเช็คดูอีเมลล์ที่ส่งมาก็ถึงบางอ้อ
From: Paypal Inc. (support@paypa[color=red]I[/color].com)
paypa
I.com
ดังนั้นหลอกลวงแน่นอนครับ ฝากท่านอื่นๆ ระวังกันด้วยละกัน
ผมไม่แน่ใจว่าใครเคยได้เมลล์แบบนี้แล้วบ้างนะครับ