อัพเดทครับ
เมื่อตอนบ่ายๆ ลูกค้าส่งมาว่า
Greetings,
I do not understand what is happening. You sent a message to me, using Ebay, saying that YOU canceled my order. I did nothing, except to respond to YOUR notice to Ebay, that YOU were canceling my order.
It is not correct to cancel my order and keep my money !!! You either have to actually send the completed items, or you have to fully return my money.
Since YOU have sent Ebay a cancellation notice of my order, I strongly suggest that you make things much more clear with both Ebay and me.
Please know that Ebay does have a buyer protection program, and I am very willing to make use of Ebay protection assistance. Do YOU realize what problems YOU have started, by canceling my order? I sincerely hope that YOU will do the correct thing.
เรากำลังจะส่งคำอธิบายไปให้ลูกค้าเมื่อสักพักลูกค้าก็ส่งมาอีกว่า
Greetings!
I think that I know what may have happened. You may have notified Ebay that the order was completed, and that you sent it to me. In that process, you may have made a mistake, and clicked on the cancel order button on your computer screen. You do not use that button to tell Ebay that you have successfully completed an order / transaction. I think that there is a different way to do that.
I am not asking for my money back. I think that your intentions are good and honest. The two boxes did arrive today. I will open them and look for damage later. As you know, the USA mail system is secure, but it is hard on items.
I still suggest that you clear this up with Ebay; as I am not able to give you 5 star feedback. You deserve 5 star feedback. I will look for any reply that you may have. Please feel free to contact me if you need help in clearing up the mistake with the canceled order message.
I wish you peace and long life.
เราเลยส่งข้อความกลับไปให้ลูกค้าว่า
I not understand what your problem is?
If because i give you 20% discout thats you asked so i have to sent you cancle request for full amount!!!
And I already send you discout money back to you by paypal.
Also products 30 of them that you had order I send to you since 31 March
Now at OSHKOSH, WI somewhere will be your house very soon you know exactly thats will take time to get there about 14-21 days
Tracking code is RR 051171596TH
You not wrong thats you said ebay have protection program so they have all record and they know everything about all conversation that we have.
P.S. The products 30 of them thats or order I send to you since 31 March and discout money i already send back to you by paypal.
I hope you understand now.
I am really sorry if i make you not understand.
Thank you very much
ตอนส่งกลับลืมดูว่าลูกค้าได้รับของแล้ว เพราะตอนเรียงประโยค ดูแท็คของก็ยังไม่ถึงเลย แต่ตอนนี้ลูกค้าได้รับของแล้ว
**อย่างน้อยของก็ถึงลูกค้าแล้ว ลูกค้าพูดว่าที่ฉันกดฉันไม่ได้ต้องการเงินคืน
ลองอ่านข้อความลูกค้าข้อความนี้ หลังจากกดยอมรับเคสที่เราเปิดไว้นานแล้วและของก็ส่งไปได้ 8 วันแล้วว่าขอเงินคืนไหม
Please remember to fully refund all of my money. It would be greatly appreciated if you would do so now.
ยังต่อท้ายด้วยว่า จะตรวจดูสินค้าว่ามีอะไรเสียหายไหม ถ้ามีคุณก็น่าจะรู้ว่า usa mail เลิศแค่ไหน ถ้าของมีปัญหาคงมาจากฝั่งคุณ
แถมด้วยว่าคงให้ 5 ดาวไม่ได้ให้ไปเคลียร์กับ ebay เอาเอง
อย่างน้อยก็อุ่นใจว่าของได้รับแล้ว (ทั้งที่ลูกค้าบอกและ แท็คก็ขึ้นว่าถึงแล้ว)
ผมพลาดตอนแรกจริงๆ ที่ไม่เข้าใจ process การซื้อของ ebay เป็นอีกบทเรียนที่จะเพิ่มภูมิคุ้มกันให้ผม
"ลูกค้าต้องต่อราคาสินค้าก่อนกดซื้อ ถ้ากดซื้อแล้วแปลว่ายอมรับเงื่อนไข ถ้าไม่จ่ายเงิน ควรเปิดเคสเลย อย่าเลี้ยงลูกค้าไว้ อย่าใจดี"
ดูต่อไปว่าของถึงแล้วจะยังไงต่อ ไว้จะมาอัพเดทครับ
ขอบคุณเจ๊โหดและเพื่อนๆในบอร์ดนี้มากครับ ปกติตามอ่านแทบจะทุกกระทู้ กว่าจะสมัครยูสเว็บนี้ได้ยากลำบากมาก พอสมัครได้ไม่นานได้ใช้งานเลย 