มี advertiser นึงที่ผมทำเงินได้อยู่ แล้วเค้าก้อ deactivate หายไปจาก CJ มาเกือบ 2 เดือนแล้ว commission จาก advertiser นี้ก้อ locked เรียบร้อยนะครับ แต่ไม่ Closed มาเป็นเดือนที่ 2 แล้ว ใครเคยเจอแบบนี้บ้างครับ ผมลองถามไปทาง CJ เค้าก็ตอบกลับมา ช่วยกันดูหน่อยได้ปะครับ ไม่รู้ผมจะแปลถูกปล่าว

Thank you for your question about commissions that remain “locked” and did not close after the current month’s payout.
Commissions that are locked on or around the 10th of the month and do not become “closed” by approximately the 17th of the month (when the closing process is complete) will not be included in the current month’s publisher payout. If the “locked” commissions are specific to one advertiser then it is likely there has been a delay in the transferring of funds from the advertiser to their Commission Junction account.
Commission Junction monitors advertiser accounts and repeatedly reminds those advertisers that are below their required balances to make the necessary deposits so all their publishers are paid in a timely manner. While most advertisers in the CJ network are very conscientious about keeping their accounts current, occasionally a few are not able to make a deposit on time to cover these obligations.
We certainly understand the inconvenience this may have caused you. We do take steps to contact advertisers about these issues and, in some cases we have to temporarily deactivate an advertiser until they make the appropriate deposit.
Unfortunately Commission Junction cannot pay publishers until the necessary funds are deposited and we indicate this specifically in the Publisher Service Agreement that you agreed to when you signed up for your Commission Junction account:
PSA Section 3(e) states: “CJ shall have no obligation to make payment of any Payouts for which CJ has not received payment from the relevant Advertiser of all monies due to CJ (including for all Payouts owed by such Advertiser to all of such Advertiser's Publishers).”
If the advertiser brings their account current by next month’s payout you should see these commissions move from “locked” to “closed” and payment will be issued.
You can get answers to most of your questions 24 hours-a-day by logging into your CJ Account Manager™ and clicking on the “Help” link.
Sincerely,
Commission Junction Client Support
เท่าที่ผมเข้าใจคือ ปกติ advertiser ทุกราย ต้องมีการรักษาจำนวนเงินใน account ของตัวเองอยู่ตลอด เพื่อไม่ให้ deactivate แต่ advertiser ที่ผมทำเค้าคงไม่ได้โอนเงินเข้ามา เค้าเลย deactivate และทาง CJ ก็ไม่สามารถที่จะจ่ายให้เราได้ จนกว่า ทาง advertiser นั้นจะโอนมาให้กับทาง CJ ซึ่ง เราซึ่งเป็น publisher เองก็ได้ยอมรับเงื่อนไขนี้แล้วตั้งแต่สมัคร ( เวงกำ ไม่เห็นจะรู้เลยตรู ) ก็คงต้องรอต่อไป โดยทาง CJ ก้อพยายามตาม advertiser ให้อยู่....

ผมเข้าใจถูกต้องปะครับ ผิดตรงไหนช่วยแก้ ช่วยแนะนำหน่อยอะครับ ซึ่งถ้าที่ผมเข้าใจถูกต้องจริงๆ การเลือก advertiser ให้ดีๆ มีความสำคัญเป็นอย่างมากๆๆๆ เลยนะครับเนี้ย ใครเคยเจอแบบนี้ช่วยเล่าหน่อยคับ เป็นงัยบ้าง..

แล้วผมมีโอกาสสูญเงินปะคับเนี้ย
