ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น

ThaiSEOBoard.comความรู้ทั่วไปSearch Engine OptimizationYahoo! Search Marketing เปลี่ยนกติกาใหม่แล้ว
หน้า: [1]   ลงล่าง
พิมพ์
ผู้เขียน หัวข้อ: Yahoo! Search Marketing เปลี่ยนกติกาใหม่แล้ว  (อ่าน 944 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
sud
สมุนแก๊งเสียว
*

พลังน้ำใจ: 4
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 881



ดูรายละเอียด
« เมื่อ: 06 กุมภาพันธ์ 2007, 10:38:50 »

New Ranking Model Launches Today, February 5, 2007

We're excited to announce that the new ranking model has launched today, February 5, 2007, in our U.S. market. The new ranking model is designed to improve user results through higher quality search ads. When users engage with these higher quality search ads, advertisers will receive more interested, valuable potential customers, helping to drive better results for your business.

As we previously announced, both bid amount and ad quality
now determine an ad's rank in search results.

Your bid is the maximum amount that you're willing to pay when your ad is clicked. You will never be charged more than this amount.

Your ad's quality is determined by:
The ad's historical performance—determined by its click-through rate relative to its position on the page.
The ad's expected performance, relative to competing ads displayed at the same time—determined by various relevance factors considered by Yahoo!'s ranking algorithms.
You can gain an understanding of an ad's quality by looking at its quality index, which will be available to you once you've upgraded to the new Sponsored Search system.

Example of How Ads may be Ranked
The graphic below helps illustrate a scenario that may result from this change:


Learn more about the new ranking model. Learn more about the quality index.

Three Things you should do to Take Advantage of the New Ranking Model
To take advantage of the new ranking model, you should:
Include keywords in your ads.
Use Excluded Words to optimize your Advanced match type ads.
Review your current bids and set a budget to meet your business goals.
For more details, please click here.

If you would like to upgrade now, please submit your request to our Online Reservation Page, and we will try to accommodate your request.

ไปใช้หลักการเดียวกับ adword แล้ว (ให้ความสำคัญกับเนื้อหามากกว่า สนแต่ราคา bid อย่างเดียว)
บันทึกการเข้า

To be "successful" you have to learn and want to learn yourself - there are no shortcuts.
ถังเก็บน้ำ แท้งค์น้ำ ช็อกโกแลต แท๊งค์น้ำสแตนเลส
golf98765
หัวหน้าแก๊งเสียว
*

พลังน้ำใจ: 8
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2,476



ดูรายละเอียด
« ตอบ #1 เมื่อ: 06 กุมภาพันธ์ 2007, 10:43:29 »

เห็นมันส่งมาหลายรอบละ
ตาลาย ทุกที เลยไม่อยากอ่าน

แต่น่าจะสรุปได้ว่าเปลี่ยนมาใช้การคิด quality score / CTR แบบ adwords แล้ว
ใครรู้มากกว่านี้มาบอกหน่อยนะครับ
ผมอ่านเยอะไม่ได้ช่วงนี้นอนดึก หุๆๆ
ไปกินเลี้ยงมา 5 คืนติด พุงโย้แว้ว  :lol:
บันทึกการเข้า
octoberbooks
Verified Seller
หัวหน้าแก๊งเสียว
*

พลังน้ำใจ: 20
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,682



ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #2 เมื่อ: 06 กุมภาพันธ์ 2007, 11:00:55 »

Yahoo! Search Marketing อันนี้ใช้กับ คนที่ usa เท่านั้นใช่มั้ยอ่ะครับ
บันทึกการเข้า

Ctrl-Alt-Del
สมุนแก๊งเสียว
*

พลังน้ำใจ: 1
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 608



ดูรายละเอียด
« ตอบ #3 เมื่อ: 06 กุมภาพันธ์ 2007, 11:28:05 »

น่าจะเปลี่ยนได้ตั้งนานแล้วน่ะเนี่ย
แล้ว bid ก็น่าจะลงต่ำกว่า $0.1 ได้ด้วยอ่ะน่ะ แพงจริงๆ  :twisted:
บันทึกการเข้า

...
หน้า: [1]   ขึ้นบน
พิมพ์