ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น

ThaiSEOBoard.comความรู้ทั่วไปAmazonโดนแบน amazon seller ระงับบัญชี
หน้า: [1]   ลงล่าง
พิมพ์
ผู้เขียน หัวข้อ: โดนแบน amazon seller ระงับบัญชี  (อ่าน 2079 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
Rewanut
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 4



ดูรายละเอียด
« เมื่อ: 26 พฤศจิกายน 2016, 08:31:58 »

               เมื่อช่วงเช้า amazon แจ้งเตือนหน้าหลัก "Amazon has suspended your account. Please refer to the email from Amazon to learn more about the status of your account. Read more"
               พอกดเข้าไปดูเห็นข้อความที่แจ้งเตือนของเมื่อวาน ซึ่งมีแค่ 2 เรื่องที่แจ้ง เป็นเรื่องเกี่ยวกับ บัญชีที่จะให้โอนเงิน กับเรื่องการแก้ไขราคาขายสินค้าที่สูงเกินไป โดยได้ทำการแก้ไขเรียบร้อยแล้ว วันนี้กลับเจอการระงับบัญชี จึงอยากทราบว่ามีใครเคยโดนแบบนี้บ้างและมีวิธีแก้ไขยังไงคะ
               คือพึ่งจะขายของได้และหวังว่าจะได้เงิน แต่แล้วกลับเจอแบบนี้ เลยกลัวจะไม่ได้เงินและเครียดมากๆเลยค่ะ
บันทึกการเข้า
chumphol
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1



ดูรายละเอียด
« ตอบ #1 เมื่อ: 28 พฤศจิกายน 2016, 21:19:41 »

ราคาสูงแบบนี้ป่าว   อันนี้ปกติ ผมเจอบ่อย  แต่ไม่โดนแบนนะ

"Listings deactivated for potential pricing error"
บันทึกการเข้า
Rewanut
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 4



ดูรายละเอียด
« ตอบ #2 เมื่อ: 29 พฤศจิกายน 2016, 12:01:10 »

ใช่ค่ะ กรณีค่ะ "Listings deactivated for potential pricing error" ที่คิดว่าโดนระงับบัญชี และด้วยความที่อยากรู้ว่าที่ถูกระงับกรณีนี้ใช่ไหม ภาษาอังกฤษก็ไม่ค่อยดีด้วย แต่ที่พอจับใจความได้ว่า ยอดขายเติบโตเร็วเกินไปค่ะ ให้เขียนส่ง 6 ข้อ ตามนี้
Your appeal should always include a Plan of Action that:

> Shows you have identified the problems in your selling and/or inventory management practices.
> Addresses how you will change your practices to resolve them
> Setting shipping lead times - are you setting shipping lead times that are too short?
> Communication with buyers - are you effectively responding to buyer questions and doing so promptly and politely?
> Stocking inventory - are you consistently running out of inventory and cancelling orders?
> Listings - are you describing your items accurately in your listing comments?

ไม่ทราบว่าต้องทำยังไงคะ พอมีวิธีแนะนำไหมคะ ขอบคุณค่ะ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 29 พฤศจิกายน 2016, 20:45:44 โดย Rewanut » บันทึกการเข้า
Prime001
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 3



ดูรายละเอียด
« ตอบ #3 เมื่อ: 29 พฤศจิกายน 2016, 17:26:25 »

ขอดูเมล์ที่ส่งมาจาก  seller-performance@amazon.com  หน่อยครับ

ต้องโดนอะไรซักอย่าง  ไม่ใช่ list high price  กับ bank account แน่นอน(นอกจากเคยใช้ bank account ที่เคยโดนแบน)
บันทึกการเข้า
Rewanut
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 4



ดูรายละเอียด
« ตอบ #4 เมื่อ: 29 พฤศจิกายน 2016, 20:40:54 »

ที่ส่งข้อความแจ้งเตือนมามีแค่ 2 หัวข้อ
1.Your Amazon.com Seller Account   (October 22, 2016)
2.Listings deactivated for potential pricing error   (November 24, 2016)
โดยข้อที่ 2 ได้ทำการแก้ไขแล้วภายในวันที่ 24 พ.ย.59 เรียบร้อยแล้ว พอช่วงเช้าของวันที่ 25 กลับกลายเป็นว่าถูกระงับบัญชี เลยได้สอบถามไป เพราะทาง Amazon ไม่ได้แจ้งถึงสาเหตุที่ถูกระงับบัญชี จึงถามเกี่ยวเรื่องนี้ "Listings deactivated for potential pricing error"
เนื้อหาที่ ส่งมา คือ

Listings deactivated for potential pricing error
 Hide notification header Nov 24, 2016 (4 days ago)

Date: Nov 24, 2016 7:44:50 PM PST


Hello,

We have detected pricing errors in your Amazon.com product listings. We have deactivated the listings at the bottom of this message to prevent a negative customer experience.

Go to the Manage Inventory page in Seller Central to see any deactivated listings. These will have the status Inactive (Pricing Error).

To reactivate your listings, please complete the following steps:

-- On the Manage Inventory page, click Price Alerts.
-- Update your offer price.
-- Set a minimum and maximum price in the specified columns. Your current offer price should be within that range.

We will alert you in the future if your price falls outside your price range. If you do not use the price range settings, our systems will continue to use internal data to help detect potential pricing errors. Even if a price range is set, you may not list items at more than $300,000 except for collectibles.

For more information about updating your prices, search for "Unblocking Your Listings,” "Inventory Loader,” and "Price and Quantity" in Seller Central Help.

If you have questions or need help, click the "Get support" link at the bottom of Seller Central. For feedback about this pricing error program, send an email to listing-error-feedback@amazon.com.

Sincerely,

Your Amazon Services Team

--------------- Listings with Potential Pricing Errors ---------------

Note: If you have more than 100 listings with potential pricing errors, only the first 100 are listed here.

ได้ไปปรับราคาสินค้าผิดค่ะ จาก 3.05 กลายเป็น 305.00 แต่แก้ไขเรียบร้อยแล้วทันทีที่ถูกแจ้งเตือน ซึ่งได้ลืมแจ้งกลับไปที่ e-mail ค่ะ "listing-error-feedback@amazon.com." พอหลังจากที่ถูกระงับบัญชี จึงรีบส่งไปอธิบายเหตุผลของราคาที่ผิดปกติ ซึ่งทาง Amazon ไม่มีการตอบกลับอะไรมา จึงสอบถามไปใหม่ ที่ "Amazon Seller Support <merch.service05@amazon.com>" ได้รับคำตอบให้แก้ไขตามนี้ค่ะ

Dear Seller,

Thank you for writing to us.

My name is Karthik and I will be glad to assist you today.

Upon reviewing your email, I understand that your concern was regarding your account suspension due to pricing errors in your Amazon.com product listings.

Apologies for the inconvenience caused.

I would like to inform you that, I have contacted our seller performance team regarding your account suspension and received a feedback about your account that a plan of action needs to be provided as per seller performance guidelines for the account to be reinstated.

So, I request you to go ahead provide a plan of action in order to appeal for the reinstatement of the selling privileges.

Your appeal should always include a Plan of Action that:

> Shows you have identified the problems in your selling and/or inventory management practices.
> Addresses how you will change your practices to resolve them
> Setting shipping lead times - are you setting shipping lead times that are too short?
> Communication with buyers - are you effectively responding to buyer questions and doing so promptly and politely?
> Stocking inventory - are you consistently running out of inventory and cancelling orders?
> Listings - are you describing your items accurately in your listing comments?

To know more about how to create a proper plan of action, please review the link given below:
https://sellercentral.amazon.c...=A2HZBO21644PWJ_A2J2ZK5XOIPQE7

Also, if you would like to discuss further in this regard, you may use our click to call feature to speak directly to our seller support representative.

You can also contact us by phone using our online click-to-call feature (between 5:00am and 6:00pm 7 days a week, Pacific Time):

1. In Seller Central, click the "Contact Seller Support" link at the bottom of any page.
2. In Box 1 ("What is the problem?"), click on the topic of your choice.
3. In Box 2 ("How do you want to talk to us?"), under Contact Method, select the "Phone" radio button and click the "Click to Call" button.
4. A "Request call back" box will pop up on your screen. Fill out the short form and click the "Call me" button. We'll call you and assist with your questions. We look forward to speaking with you.

Please feel free to write back to us for any queries with a new case by using the link below. We would be happy to help.
https://sellercentral.amazon.c...ef_=ag_contactus_shel_payments

Thank you for selling on Amazon. We appreciate your business.

Have a safe and wonderful day ahead!

Please let us know how we did.

Were you satisfied with the support provided?


Yes
No






Thank you!

To view your case details, or respond, please click http://sellercentral.amazon.co..._cd_lobby_vc?caseID=1963548201

Please note: this e-mail was sent from an address that cannot accept incoming e-mail. If you require additional support please contact us https://sellercentral.amazon.com/hz/contact-us

Thank you for selling with Amazon,

Karthik B.
Amazon.com Seller Support
=======================================
MORE WAYS TO GET HELP:
Visit our Seller Forums for help from other sellers: http://sellercentral.amazon.com/forums
Browse all Seller Help topics: http://sellercentral.amazon.com/gp/help

To contact us again about this issue, please use the Contact Us form in Seller Central using the following link:

http://sellercentral.amazon.co...on-form.html?caseID=1963548201

Please note: this e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this message.


ซึ่งตอนนี้ยังไม่ตอบกลับไปค่ะ เพราะภาษาอังกฤษไม่แข็งแรง จึงต้องใช้เวลาอ่านและเขียนส่งไปค่ะ และต้องขอโทษด้วยนะคะที่ทำให้อ่านยาก เนื่องจากเอารูปลงไม่เป็น หากได้ทำผิดกฏข้อไหนไปต้องขอโทษด้วยค่ะ

ขอบคุณค่ะ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 29 พฤศจิกายน 2016, 20:45:28 โดย Rewanut » บันทึกการเข้า
Prime001
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 3



ดูรายละเอียด
« ตอบ #5 เมื่อ: 29 พฤศจิกายน 2016, 21:21:50 »

สะดวกเข้าไปคุยใน amazon group ใน facebook มั้ยครับ  จะได้ post รูป ได้สะดวกขึ้น

https://www.facebook.com/groups/768451676609410/

ไอ้เมล ที่มาจาก  "listing-error-feedback@amazon.com."  ไม่ต้องไปตอบมัน  คุณแค่เข้าไปเพิ่มเพดานราคาของตัวเอง(maximum price)

ผมเมลเมลแบบนี้เป็น 10 ฉบับ

ลอง post ให้คนในกลุ่มดูครับ  ช่วย brainstrom กัน
บันทึกการเข้า
Rewanut
Newbie
*

พลังน้ำใจ: 0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 4



ดูรายละเอียด
« ตอบ #6 เมื่อ: 30 พฤศจิกายน 2016, 05:58:40 »

ขอบคุณค่ะ
บันทึกการเข้า
หน้า: [1]   ขึ้นบน
พิมพ์