เนื่องจากผมโดนเปิดเคสไม่ได้สินค้า และอีเบย์ตัดสินว่าผมต้องคืนเงินให้ลูกค้า 37$ ซึ่งผมไม่มีเงินในเพพาลเลยจึงทำให้เงินติดลบในบัญชี
แต่ปรากฎว่าของถึงลูกค้าแล้วในวันที่ 1 ตุลาคม ผมโดนหักเงินวันที่ 27 กันยาน ส่งของวันที่ 15 สิงหาคม แบบ SAL ใช้เวลาประมาณ 45 วันซึ่งเกินกำหนดไปประมาณ 15 วัน
และได้รับฟีดแบ็คเป็นลบ ผมควรทำอย่างไรดีครับ. คาดว่าผมคงเจอลูกค้าหัวหมอเข้าให้แล้ว บอกอย่างเดียวว่าอีเบย์ตัดสินแล้วไม่รับผิดชอบอะไรทั้งนั้น และก็บอกอีกด้วยว่าของหายอย่างเดียวเลยซึ่งที่จริงเค้าได้รับสินค้าไปแล้ว
ที่เสียเปรียบคือผมแพ้คำตัดสินของอีเบย์ ซึงเป็นการยากที่ผมจะชนะได้หรือได้เงินคืนหรือได้สินค้าคืน แค่อยากเอามาเป็นตัวอย่างครับ ขอรบกวนด้วยนะครับ ขอขอบคุณไว้ ณ ที่นี้ด้วยนะครับ.
อันนี้เป็นลิ้งค์สินค้าที่โดนนะครับ ของผมเอง
http://www.ebay.com/itm/261553...amp;_trksid=p3984.m1561.l2649. tracking number : RR102913839TH.
item number: 261553142071.
buyer ID : cool_stuff88.
อันนี้ข้อความที่คุยกับลูกค้านะครับ
*1 From: cool_stuff88
Sent: Sep-14-14 07:44 AM
You replied to this message on Sep-14-14.
Dear thai-offer,
Hello, I have not received my item and it's past the estimated time for delivery. Please check the tracking number from your post office and let me know why my item never got to me.
Thank you
Regards Tony
- cool_stuff88
ตอบ*1Dear cool_stuff88,
I check tracking number from my post office it out of BANGKOK MAIL CENTER Departure From Outward OE. I don't know why you not got it please wait around 2 week. if you not got it i will refund for you.
- thai-offer
*2 Dear thai-offer,
Hello again, I did not receive my item since past due day. I want to give you a positive feedback and good comment, even though I didn't received my item, but first I would like to have a refund of the $37.00 I payed back to my Paypal.
If I open a case I have to leave a negative feedback but I don't wish to. Thank you and hope you can help
Kind regards Tony
- cool_stuff88
ตอบ*2
Dear cool_stuff88,
Ok.I will full refund for you. but i have not money in my paypal in the next month if i sell my item on ebay i will refund for you.
- thai-offer
*3 Dear thai-offer,
First you say for me to wait two weeks then you will refund, and now you say until you sell something first till next month. I can not argue with you no more. eBay has given you a deadline to pay. A negative feedback will be added on your store since you don't want to pay me until you sell your items. It is not my fault you do have the money. I payed you as soon as I won my item and I never got it. All I want is my money back
When somebody wins an item from your store, you don't want him or her to tell you " I don't have money to buy the item until I sell something or next month I pay you." You're a very irresponsible seller.
- cool_stuff88
ตอบ*3Dear cool_stuff88,
I see you get the money back from paypal.but in this time product is being delivered to you.if you dot it please let me know if you want it please refund for me 37.00 USD.
- thai-offer
*4 Dear thai-offer,
The case is over, sorry. You did not want to respond to me in the time eBay gave you to pay me the full refund. You ignored when case was open. Your tracking number was not valid and I never received the item. I'm not responsible for your item now. eBay made final decision and I have my money back thanks to eBay. Case is closed sorry.
- cool_stuff88
ตอบ*4 Dear cool_stuff88,
OK.when you got your money please return my item to me if you receive it.
- thai-offer
*5 Dear thai-offer,
Please understand eBay made final decision and I cannot be responding back to seller. The item is lost. thank you for your concern after I tried to work things out with you during open case, and sorry item is lost.
- cool_stuff88
ตอบ * 5 Dear cool_stuff88,
Please check your tracking number RR102913839TH From your USPS .If it really lost
- thai-offer.