จากการที่ PP มีปัญหาในการส่งเงินมาที่ Bank ไทย เราไม่สามารถถอนเงินได้ประมาณ 1 เดือน เพราะยังมี Total Pending = $1500
ตอนนี้เราพบว่ายอดเงินของเราหายไป $286 ว่าจะฟ้องเรียกค่าเสียหายจาก PP จากกระทู้ก่อนตอนนี้ต้องบอกว่า เอาเงินฉันคืนมา
วิธีเช็ค ยอด Paypal Balance = Total Pending (ในที่นี้คือยอดที่ตีกลับ) + Total Available ยอดสามารถถอนได้
จากการคำนวน $2500 = $1500 + $1000
PPให้ค่าตกใจมา $20 ดังนั้น ยอดจะเป็น $2520 = $1500 + $1020
ถอนเงินเมื่อ 23 Aug $270 ดังนั้น ยอดจะเป็น $2250=$1500+$750
ปรากฎว่า Total Pending และ Total Aviable ผิด ทำให้ เงินเราขาดไป $286
ตอนนี้เราไม่เชื่อถิอระบบ PP เลย เตือนพี่น้องชาวไทยเช็คยอดเงินของท่านก่อนจะถอน
ขอระบายที่ บอร์ดนี้ก็แล้วกัน เพราะ PP เขียนเมล็มาอธิบายเรื่องที่จะฟ้องร้อง บอกว่า Specialist กำลังทำงานอย่างหนักหวังว่าเราจะเข้าใจสิ่งที่เขียนมาอธิบายทั้งหมด เราเลยตอบไปหวังว่า PP จะเข้าใจสิ่งที่เราอธิบายเหมือนกัน
I understand PP's situation but one thing I dont understand is about PP's problem solving skills.
I used to be a Project Manager and software developer of Banking system at IBM.
If the system is error, we need to recovery the system within 48 hrs and update transaction.
We restored data from the backup and check all Transactions and adjust the right data to each account. We used to work 16 hrs a day. We escalated this problem to the right person.
Of course, we need support from the management to add more specialist.
It seems Paypal does not have a good backup data, data 's recovery and update application's version.
Haven't your management known the problem of sending money to Thai Banks?
If I were PP Management, I should support team to fix this problem on time because
Trust cannot be built in one day Normally KPI is set 3 days for recovery the computer system.
Can PP restore trust only $20? Is it professional to asking customers to wait around a month and to unable to tell the Target date? How can I trust PP?
Hope this clearified to you.
Regards