วิธีการทำ Facebook Social Media Backlinks To Increase Your Rankings (SEO)
หากคุณมองข้ามต่อลิงก์โซเชียลมีเดียแสดงว่าคุณมองข้ามต่อผู้มีโอกาสเป็นผู้ชมส่วนใหญ่
ผู้คนคลิกลิงก์และค้นหาไซต์ใหม่ในฟีดข่าวตลอดเวลา
Facebook Link Building
Link #1: Your Personal Profile’s About Tab
To do this, add your website link in the website field under Contact and Basic Info on your About tab:
ในการดำเนินการนี้ให้เพิ่มลิงค์เว็บไซต์ของคุณในฟิลด์เว็บไซต์ภายใต้ข้อมูลติดต่อและข้อมูลพื้นฐานบนแท็บเกี่ยวกับของคุณ:
Link #2: All Your Personal Profile And Page Posts
For example, you could say thanks to someone for including your website when sharing a link to an article mentioning you:
You could sign every post you write on your Facebook wall with your domain
ตัวอย่างเช่นคุณอาจกล่าวขอบคุณใครบางคนที่รวมเว็บไซต์ของคุณเมื่อแชร์ลิงก์ไปยังบทความที่กล่าวถึงคุณ:
คุณสามารถลงชื่อทุกโพสต์ที่คุณเขียนบนผนัง Facebook ด้วยโดเมนของคุณ
Link #3: Your Page’s About Tab
Your Facebook page’s about tab gives you lots of opportunities to link back to your website, especially thanks to the domain.com links
แท็บเกี่ยวกับหน้า Facebook ของคุณช่วยให้คุณมีโอกาสมากมายในการเชื่อมโยงกลับไปยังเว็บไซต์ของคุณโดยเฉพาะอย่างยิ่งต้องขอบคุณลิงก์ domain.com
Link #4: Page Buttons
As well as your page’s about box, you can also have page buttons that work as a call to action to your followers.
edit the button to include a link back to your site.
เช่นเดียวกับช่องเกี่ยวกับเพจของคุณคุณยังสามารถมีปุ่มหน้าที่เป็นคำกระตุ้นการตัดสินใจสำหรับผู้ติดตามของคุณ
แก้ไขปุ่มเพื่อรวมลิงก์กลับไปยังไซต์ของคุณ
Link #5: Your Profile And Cover Photo Descriptions
This area is the spot that most people forget. But when someone clicks on your cover photo or your profile photo (on your personal profile or your page), they’ll get the lightbox with your photo. To the right of the photo, you have the perfect opportunity to link to your website. Take HubSpot, for example. They use their cover photo to advertise a lead magnet:
บริเวณนี้เป็นจุดที่คนส่วนใหญ่ลืม แต่เมื่อมีคนคลิกที่รูปภาพปกหรือรูปโปรไฟล์ของคุณ (ในโปรไฟล์ส่วนตัวหรือเพจของคุณ) พวกเขาจะได้รับไลท์บ็อกซ์พร้อมรูปภาพของคุณ ทางด้านขวาของรูปภาพคุณมีโอกาสที่ดีในการเชื่อมโยงไปยังเว็บไซต์ของคุณ ยกตัวอย่างเช่น HubSpot พวกเขาใช้รูปภาพปกเพื่อโฆษณาแม่เหล็กตะกั่ว
Link #6: Your Group Description
Do you have a Facebook group attached to your site? Don’t let the description go to waste!
Get your domain in the first 96 characters so that when anyone visits your Facebook group, they’ll see your website:
คุณมีกลุ่ม Facebook ที่แนบมากับไซต์ของคุณหรือไม่? อย่าปล่อยให้คำอธิบายสูญเปล่า!
สร้างโดเมนของคุณด้วยอักขระ 96 ตัวแรกเพื่อที่เมื่อใครก็ตามที่เข้าชมกลุ่ม Facebook ของคุณพวกเขาจะเห็นเว็บไซต์ของคุณ
Link #7: Facebook Group Pinned Posts
In your Facebook Groups you can also pin posts to the top so they’re the first links that anybody sees when they come to your site.
You can incorporate this and get a big hit of traffic:
ในกลุ่ม Facebook ของคุณคุณสามารถตรึงโพสต์ไว้ด้านบนเพื่อให้เป็นลิงก์แรกที่ทุกคนเห็นเมื่อเข้ามาที่ไซต์ของคุณ
คุณสามารถรวมสิ่งนี้และรับการเข้าชมจำนวนมาก