แปลโดย Visavavit
10 ปัจจัยสำคัญ สู่อันดับดีๆ
1. Keyword Use in Title Tagการใช้ keyword ใน title tag ของเรา
เพราะ title เป็นตัวบอกถึงเว็บเราเลยทีเดียว
2)Anchor Text of Inbound Linkคำที่เว็บอื่น link มาหาเรา คือ เช่น <a href="
http://www.mysite.com 
"> นี่แหละครับ anchor text </a>
ถ้า เป็น keyword หละก็ เยี่ยมครับ
3)Global Link Popularity of SiteThe overall link weight/authority as measured by links from any and all sites across the web (both link quality and quantity)
การที่มีลิงค์มาหาเรา (ทั้งคุณภาพและปริมาณด้วยเลย)
4)Age of SiteNot the date of original registration of the domain, but rather the launch of indexable content seen by the search engines (note that this can change if a domain switches ownership)
อายุของเว็บ นับตั้งแต่การที่เว็บเรา มีหน้าที่สามารถจะ index ได้ อันแรกเลย
5)Link Popularity within the Site's Internal Link StructureRefers to the number and importance of internal links pointing to the target page
แสดงถึงจำนวนและความสำคัญของลิงค์ภายในที่มายังหน้านั้นๆ
6)Topical Relevance of Inbound Links to SiteThe subject-specific relationship between the sites/pages linking to the target page and the target keyword
ความเกี่ยวข้องของลิงค์ที่เข้ามา
7)Link Popularity of Site in Topical CommunityThe link weight/authority of the target website amongst its topical peers in the online world
มันก็วนๆกับข้อเก่าๆนั่นแหละ
8.) Keyword Use in Body TextUsing the targeted search term in the visible, HTML text of the page
การใช้ keyword ใน ตัวเว็บ
9)Global Link Popularity of Linking Site มันก็วนๆกับข้อเก่าๆนั่นแหละ
10)Topical Relationship of Linking Page มันก็วนๆกับข้อเก่าๆนั่นแหละ
โอเคเลยครับเข้าใจเพิ่มขึ้นอีก 70% สรุปรวมๆคือคีย์เวิด+ลิ้ง