เอาแบบอ่านแล้ว ปี๊ดๆ ดูละกัน จริงๆ มีทั้งหมดสัก 20 เมล์เห็นจะได้
ตอนแรกผมเกรงๆ จะบอกมันไปว่า DNS มันโดนบล๊อก กลัวมันจะตกใจ ก็บอกอ้อมๆ ว่าเป็น BAD DNS ดันทะสึ่งตีเซ่อ แล้วตอบมาแบบนี้
Hello,
We are fully aware of the situation in this ticket. However, it changes nothing. We do not have control over an arbitrary label of "Bad DNS" by your registrar. It is not our fault your registrar refuses to let you use your domain as you are entitled to do so.
There are hundreds of thousands of domain names, including .co.cc that are using our nameservers without any issues.So, you have two options here. You're in violation of our terms until this is resolved, however it gets resolved.
We can either change your domain name, for a fee (this has always existed) or you can contact your registrar and get them to fix their broken setup. Either way is up to you, there is nothing else we can do here. It's not about fault, it's about getting the problem fixed, period.
Have a GREAT day!
Robert Gonzalez
Certified Hosting Support
ผมก็เลยจับหน้าจอพร้อมต่ามันไปเลยว่า มั่ว เลยนะคุณ Robert ที่ว่า dns ไม่มีปัญหานะ
แล้ว Jeff ก็มารับหน้าต่อ
Sorry for the recent issues you are seeing. Unfortunatly as the situation stands
you have 2 options.
1. Contact the domain registrar to try and resolve the issues with
your domain nameserver.
2. Change you main account domain to some other domain.
Let us know if there is anything else.
Have a GREAT Day!
Jeff Simpson
Certified Hosting Support
อ้าว ก็พยายามแก้กะคุณอยู่นี้อะ ส่งภาพที่ support เค้าตอบให้ไปดูเลยว่า พยายามติดต่อ co.cc ไปตั้งแต่เดือนมกรา แล้วเค้าก็ตอบว่าแก้ให้ไม่ได้ ระบบเค้าบล๊อก dns นี้ ก็เลยต้องเตรียมโดเมนใหม่เพื่อจะแจ้งย้าย แต่แล้วพอจะให้ย้ายโดเมนก็รั้นแต่ดันจะเก็บตังอย่างเดียว เลยขอตังคืนมันเลย ถามว่าจะได้คืนเท่าไร แล้ววันนั้นมันก็ suspend account ผมไปเลย เข้า cpanel ไม่ได้ ผมก็ต้องรีบทวงไฟล์ข้อมูลออกมาก่อน
Hello,
Here is a link to download a copy of your cPanel account:
http://lanciatest.icertified.net/files/cpmove-xxxxxx.tar.gz
We do not offer refunds for TOS violations. You agreed to these terms when you signed up, and fixing the problem would have been simple, but you've refused our offers to bring your account into compliance.Have a GREAT day!
Robert Gonzalez
Certified Hosting Support
ไม่มีการคืนเงินสำหรับคนทำผิดกฏ อ้าว ไอ้ Robert ตรูไปทำผิดตอนไหนเนี่ย แถมบอกวิธีแก้ไขมันง่ายแต่ผมไม่ยอมทำ จะหลอกแดรกตังตรูก็บอกมาเหอะ
เมล์ล่าสุดผมเลยบอกมันไปตรงๆ ที่แปลเป็นไทยแบบนี้ว่า co.cc เค้า untrust dns มรึงอะ ไปแก้ไขให้ได้ก่อนละกันแล้วค่อยมาคุยต่อ หรือไม่ก็คืนตังมาซะ ตรูเริ่มเบื่อและรำคาญแล้ว
แต่ที่ footer ท้ายเมล์ทุกฉบับมันเขียนแบบนี้
Certified Hosting is committed to our customers. We guarantee the highest level of Customer Service available in the Web Hosting business. If you have any questions, comments or concerns feel free to contact us anytime. You can reach us via email at
[email protected] or by phone 24/7, toll-free at 1.800.547.9995.
แต่มันตอบได้ตามที่มัน committed จริงๆ Highest level of service (with money) ตรูละเชื่อมันแล้ว
---------------
ไอ้ที่เค้าตอบมา คำว่า he has it blocked หมายถึง ผม รึป่าว จะบอกว่า ผมโดนบล๊อกจาก co.cc เองสินะ
คุณ undeath13 มี co.cc อยู่สักตัวไม๊ละ ลองย้าย dns ไปที่เค้าดูสิ จะรู้ว่าผมโดนบล๊อกคนเดียวหรือไม่
ผมมีในนั้นเป็นสิบๆ ตัว ตัวที่ชี้ dns ไปที่นั้น โดนทุกตัว ชี้ไปที่อื่นไม่โดนเลยสักตัว
คุณ undeath13 อาจจะซวยหน่อยที่ผมด่ามันไว้เยอะ ถ้าผมโดนข้อหาหมั่นไส้ก็ไม่แปลกใจอะไร แต่ลองสอบถามทางแก้ไขเผื่อคนอื่นที่อาจจะโดนด้วยก็ดีนะครับ